Всеки наемодател се пита "Как да изкарам пари" от своя имот под наем, който отдавам като свободни квартири за нощувки. Идентифицирането на целевата група от наемателие особено важна стъпка отбизнеса с имоти под наем, така че това е едно от основните неща, с които трябва да се започне.
Ето няколко съвета за оптимални приходи от нощувки.
Определяне на таргет групата
Независимо, дали се предлага отделно жилище или се приемат гости в стая за нощувки в собственото пространство, определянето на таргет групата от потенциални наематели е от критично значение за развитието на успешна стратегия. За да се получи яснота по въпроса е важно да се дефинира какъв тип квартиранти биха се настанили на предлаганото място. Това би било полезно, за да се знае към кого да се насочат маркетинговите стратегии, какво точно биха оценили наемателите и колко са готови да похарчат. Наличието на ясна целева аудитория ще помогне да се намалят свободните стаи и имота под наем да се позиционира успешно на пазара. За целта е необходимо да се помисли върху следните няколко неща:
Локацията
Хората обикновено пътуват по две причини – по работа или за удоволствие. За всяка недвижима собственост локацията е от голямо значение. Туристите предпочитат да отсядат в места, които се намират близо до нещо, което е важно за тях – забележителност, събитие или достъп до атракция. За да се идентифицира таргет аудиторията е необходимо да се открие какво интересно предлага кварталът, в който се намират стаите за нощувки. Може да се предвиди кой би предпочел да отседне там, след като се намерят отговорите на следните въпроси:
- Къде се намира квартирата – В бизнес района, извън главната магистрала, близо до съда или срещу спортния стадион…
- Кой живее наоколо – Семейства с деца, бизнесмени или хипстъри;
- Какви атракции има в района – Дали посетителите идват в околността заради индустриални конференции, тематични паркове, спортни мероприятия, фестивали или заради нощния живот?
- Привлекателността на мястото зависи ли от времето – Може ли да се използва за две различни цели в делничните дни или в почивните дни? Това променя ли се през различните сезони?
- Какво е състоянието на мястото – Има ли подновени мебели, ремонтирано ли е скоро, с какви уреди разполага.
- Има ли много хотели наблизо – Ако има, конкуренцията с цените им трябва да е проверена и разбира се – по-ниска.
Видът да квартирата
След като сме наясно с отговорите трябва да знаем как да печелим пари от тази информация като истински професионалисти. Установените вече типове хора, които вече се намират в околността са ясни, но следващата задача е да се прецени нивото на потенциалните наематели, като се разгледа конкретната недвижима собственост. Тук също трябва да се уточнят няколко неща, а именно:
- Какъв тип недвижима собственост се предлага под наем за временно обитаване – Апартамент за нощувки, самостоятелна стая или само диван.
- Какви удобства могат да се предложат – Плувен басейн, паркинг, тераса с красив изглед, беседка в градината, нови мебели, много пространство…
- Какво позициониране има квартирата – Дали се намира в най-хубавата част на блока или в просто проходимо.
За бизнес или удоволствие
Хората, които биха наели стая или апартамент за нощувки, условно се делят на две групи – такива, които биха отседнали заради професионален ангажимент и такива, които пътуват за удоволствие.
От своя страна бизнес пътниците се делят на индивидуални туристи – мъже и жени или на групи – малки или големи. Ето защо, ако таргет аудиторията е насочена към бизнеса, трябва да се помисли да се осигури всичко необходимо, което би било от полза – комфорт, интернет, бюро, удобен стол, микровълнова фурна, кафе машина и т.н. Всеки наемател, който се пита "Как да изкарам пари" знае, че това са хората, които биха платили повече и биха оценили всички източници на удобства и бързина, които не изискват излишно време и усилия.
От друга страна, пътуващите за удоволствие също се подразделят на няколко нива:
- Семейства – които биха могли да бъдат малки или големи;
- Двойки;
- Групи – съставени от мъже, от жени или смесени;
- Индивидуални туристи – мъж или жена.
На базата на тази равносметка също биха могли да се извадят заключения. За семействата и групите от основно значение биха били наличните свободни гардероби и места за съхранение на вещи, както и добре оборудвана кухня с голяма маса за хранене, хладилник и готварска печка. За двойките и индивидуалните посетители леглото и удобството на матрака ще бъдат приоритетни.
Ето един показателен пример. Ако се вземе ситуация, в която става въпрос за отдаване на голям обзаведен апартамент с две спални и допълнителни два дивана, който се намира в близост до баскетболен стадион, Дисниленд, спортна зала и Конгресен център, а в квартала, който изглежда привлекателно през всеки сезон от годината, живеят предимно семейства, каква би била таргет групата?
Изхождайки от размерите на квартирата, големите групи туристи биха се чувствали удобно там. Вероятно през делничните дни те биха били съставени от бизнесмени, които посещават Конгресния център или от спортни запалянковци по време на баскетболния сезон. През почивните дни групите биха били от семейства с деца, които да посещават Дисниленд, но може и да има още спортни фенове според програмата на мачовете. Тъй като апартамента, отдаван под наем в посочения пример, е разположен близо до стадион и Конгресен център и предлага достатъчно самостоятелност и пространство, той може да бъде таксуван по-скъпо от други апартаменти за нощувки, които не се намират в този квартал, а по-далече от важните за туристите места. Ако наблизо има много хотели и курорти в района, цените през уикендите може да бъдат по-ниски, за да се привлекат повече наематели заради конкурентните наеми.
Годишният календар със събитията, които се организират в района, трябва да се взима в предвид при ценообразуването. По този начин могат да се извлекат ползи за наемодателите, най-вече, когато има привлекателни мероприятия като концерти и фестивали, които събират огромен брой туристи.
Като цяло може да се обобщи, че макар определените като таргет туристи да не присъстват единствено и само като потенциални наематели, те биха били голяма съставна част от наемателите. Обикновено има само една най-добра целева група, макар че теоритично биха могли да се привлекат две или дори три.
Автор: Габриела Тодорова