Има два основни типа туристи – едните пътуват за удоволствие, а другите – по работа. Вторите са склонни да плащат по-скъпо за настаняването си, така че са предпочитани като клиенти на собствениците на имоти под наем. Бизнес пътниците могат да се превърнат в основен елемент за вашия апартамент за нощувки, но преди това научете дали те изобщо трябва да бъдат вашата таргет група и как да ги привлечете в квартирата си.
Като начало трябва да сте наясно с местните закони, свързани с вашето начинание. Имате ли нужда от разрешително? Трябва ли да плащате данъци върху доходите от наем? Каква е максималната дължина на престоя, за която може да остане друг човек? Трябва ли да споделите пространството с наемателя?
Застраховка
Другото важно нещо, с което трябва да сте наясно, е застраховката за имуществото в случай, че нещо се обърка. Научете как да се защитите в случаи на инциденти от битов характер или при кражба. Преди да пристъпите към застраховане първо сравнете примерни оферти на няколко компании. Когато се избира полица, няма нужда тя да включва всичко, което застрахователят предлага. Важно е да се избере това, което е подходящо за вас и да обърнете внимание на условията по договора. Подберете рисковете, за които искате покритие. Базовият при почти всички застрахователни компании е „Пожар и природни бедствия“. Над него може да добавите кражба, взлом, аварии от ВиК, свлачище, загуба на доход от наем, разходи за настаняване, в случай, че апартамента стане необитаем за известно време и други. При сключването на полица може да изберете застраховка само на недвижимото имущество, ако техниката и мебелите вътре не са много ценни.
Осигуряване на всичко необходимо
За да бъдат привлечени пътуващите бизнесмени-туристи, трябва да им се осигури всичко онова, от което имат нужда. Последното нещо, което биха искали след едно дълго пътуване е да отседнат далеч от спирката, на която са пристигнали в новия град. Особено, ако мястото, което е основната цел на пътуването им, се намира в срещуположната посока и отдалечено на много километри. Удобството е ключът към корпоративния пътешественик и никой не може да се конкурира със свободната квартира, която се намира през два блока от конферентната зала, в която той трябва да се срещне за ранна сутрешна среща.
Изхождайки от това съображение, помислете дали апартамента, който отдавате под наем, се намира на подходяща локация. Ако е разположен в отдалечен квартал или се намира на около един час път от града, значи не е подходящ за работещите в бизнес сферата туристи, за които всяка минута е ценна. Препоръчително е да обмислите идеята да се насочите към различна таргет група, която не включва пътуващите по работа. От друга страна, ако имота ви се намира в близост до място, което често е посещавано от бизнес сектора, тогава сте в състояние да успеете с отдаването под наем на тези пътници.
Локация
Местоположението не е единствения важен фактор за привличане на бизнес пътниците. Условията, които ще предложите, трябва да бъдат на ниво. Не бива да се забравя, че подобен тип туристи са предпочели да заменят удобствата на хотелската стая в замяна на чисто, частно пространство. Направете своята част от пътуването на клиента си най-малко стресираща и най-малко трудоемко за тях. Липсата на някои от основите неща, които са от значение за един бизнес турист могат да бъдат пречка да резервира апартамент или свободна стая при вас. Една малка инвестиция тук може да окаже огромен ефект. Много от тези пътници искат нещо различно от стандартен хотел, но в същото време търсят комфорта на хотелската стая с неща като безплатен WiFi, кафе машина, пералня и сушилня. Те също така искат лесно да влизат и излизат безпрепятствено от сградата, в която са отседнали. За тях не е толкова важно да се чувстват "като у дома си", а да имат пространство, в което да могат да работят. В тази връзка е добре да се осигурят някои удобства като работно бюро със стол, безжична клавиатура и мишка, работещи факс машина / скенер / принтер или всичко в едно. Няколко свободни зарядни устройства, оставени на разположение, също ще бъдат оценени високо, както и условията за лесно паркиране.
Таргет група
Ако решите да смалите и диференцирате тясно кръга от наемателите си, помислите какъв тип бизнес клиенти искате да привлечете за наематели – работещите в модната индустрия, във високо технологичната, от политиката и т.н. Каквото и да търсите, се погрижете за техните специфични нужди. Просто попитайте гостите си за характера на пътуването им, а те вероятно ще споделят в разговора няколко подробности с вас. Тези детайли, обаче, могат да се окажат "златна мина", ако ги използвате целенасочено. Предоставете на клиентите си списък със специфичните за дадената индустрия мероприятия или места, които той или тя биха искали да посещават в своето свободно време и да разполагат с подходящи продукти. Това ще ги накара да се почувстват добре приети, специални и разбрани.
Всеки отрасъл има различни потребности и специфика на нуждите, така че малката предварителна проверка в целевата ви аудитория туристи ще ви позволи да предоставите много по-запомнящо се и убедително преживяване на гостите си. Опознайте всичко, с което разполага града ви, след това опознайте индустрията, в която работи госта ви и помислете как да ги свържете заедно. Положителните отзиви ще ви бъдат гарантирани, както и препоръките и повторното отсядане в имота ви.
Определяне на цената
Следващото нещо, което би мотивирало пътуващите по работа да отседнат при вас, е цената на нощувката. Те търсят нещо удобно, различно, но също така и на по-добра стойност от типичните предложения на хотелите. Това означава, че наемът трябва да се определя разумно. Той трябва да бъде съпоставен с условията и цената на хотелска стая по такъв начин, че да насърчава пътниците да останат при вас през цялата работна седмица, а вие да имате през уикендите свободни стаи на разположение за пътуващите за удоволствие, което ще ви генерира допълнителни доходи.
Може да оределите цени за нощувка, за една седмица или за цял месец, макар че пътуващите по работа вероятно ще проявят интерес само към първите две опции. В началото може да се наложи да определите по-ниски цени, за да привличате работещите пътници и да създавате положителни рецензии от гостите си, а след като се установите и натрупате добра репутация, в крайна сметка ще имате повече свобода с тарифите и отстъпките за лоялни клиенти.
Спазвайки тези основни принципи за привличане на платежоспособни туристи от бизнес сектора може да постигнете успех и да си докарвате стабилни доходи от отдаването на стаи или апартаменти под наем. Освен всичко изброено по-горе и важно и просто да бъдете добър домакин. Рекламирайте истински съществуващите неща, отговаряйте бързо на запитванията и бъдете на разположение на наемателите си, когато може да се нуждаят от вас.
Автор: Габриела Тодорова
Редактор: Виктория Радева