Имот под наем може да се рекламира чрез обяви във вестника, но предизвикателството в този случай идва от факта, че най-общо казано трябва да се направи голямо впечатление върху малко каре в печатното издание. Разполагайки с толкова ограничено пространство, ще се наложи да подберете внимателно правилните думи, като изложите най-важната информация по възможно най-добрия начин.
За да се получи една чудесна вестникарска обява на имоти под наем е необходимо да се наблегне на основните ключови неща, а целта на успешната обява е да постигне тези цели: намиране на квартиранти; възможност да се отсеят онези, които са качествени и няма да ви губят времето; да се запълнят свободните стаи под наем възможно най-бързо и да имате по-голям потенциал желаещи за наематели, от които да избирате.
Независимо дали ще съставяте обява за стая под наем, къща под наем или за вила под наем, има 5 съвета да направите така, че да представите собствеността си по възможно най-добрия начин. Накарайте квартирантите да наемат жилището ви, като следвате тези правила:
-
Включете основната информация в обявата
Обявата във вестника с даваният под наем обект трябва да започва с основната и съществена информация, за която потенциалните наематели ще искат да знаят. Това включва: сумата за наем, броя на спалните, има ли забрана за домашни любимци, сумата за депозит, датата, от която могат да се нанесат, мястото, на което се намира отдаваният апартамент под наем, вашето име и телефонен номер за връзка.
-
Използвайте съкращения
В обявите за апартаменти под наем могат да се съкращават определени думи, които са добре известни като абревиатури. Това са думите, на които хората бързо ще разберат значението. Не рискувайте, когато не сте сигурни, защото има опасност малко хора да се досетят какво означават някои определения и може да не искат да губят повече време, за да гледат объркващата ви обява.
Докато съкращенията ще ви помогнат да спестите място и пари за обявата ви за отдавания имот под наем, ако използвате твърде много и не включвате описателни прилагателни, обявата ви няма да се откроява. Това може да доведе до получаване на по-малко обаждания. Най-разумно би било да балансирате съкращенията с описания.
-
Анализирайте конкуренцията
Уверете се, че сумата, която искате за наем е в съответствие с конкуренцията на местно ниво. Ако искате повече, трябва да имате някакво удобство, което би оправдало по-високата цена, като например градски изглед или напълно обновен апартамент. Освен това, ако всеки изброява своето имущество с помощта на прилагателни като "слънчево и просторно", ще бъде по-добре да потърсите други начини за описване на вашето пространство, така че вашият имот да се откроява сред останалите на пазара.
-
Включете две или три удобства в описанието
След основната информация можете да продължите да включвате някои желани характеристики на вашия имот. Изберете да добавите едно или две неща, които ще ви отделят от конкуренцията и ще направят имота ви да изглежда по-привлекателен за наемателите. Това може да включва: балкон, тих квартал, отделен вход, уреди от неръждаема стомана, огромен гардероб, красива гледка към града и т.н.
-
Ето няколко примера
За да добиете по-ясна представа как трябва да изглежда всичко, описано до тук, прочетете тези примери за лоша, средно добра и добра обява за имот под наем.
Лошата изглежда така: "Голям апартамент. Има много добри функции. Елате да погледнете, за да се убедите сами. 0888 888 ***."
Тази обява е лоша по много причини. Той дори не включва основните неща, като например броя на спалните или дори наема за месец. То е много неясна и ще генерира малък или никакъв интерес.
Хората, които четат и търсят квартира не искат да чуват, че даден апартамент има "добри характеристики". Те искат да знаят точно какви функции има. Единственото ярко място в тази обява е, че наемодателят не е забравил да включи номер за контакт. Няма обаче име на лицето за връзка, което прави обявата да изглежда по-малко лична. Винаги трябва да включвате име с номера за контакт, така че хората да знаят кого да търсят, след като позвънят.
Средно добрата изглежда така: "София, 800 лв/месец. 1 месец гаранционен депозит. Топла вода. Подходяща за домашни любимци. Обадете се на Йоан 0888 888 ***."
Тази обява е добра, защото включва цялата съществена информация. Въпреки това, тя няма нищо, което ще развълнува хората или ги примами да искат да дойдат и да видят апартамента, които се отдава под наем.
Добрата обява изглежда така: "София, Дружба, 800 лв/мес. Красива, 2 спални, баня, трапезария. Ново обзавеждане. Всички нови уреди от неръждаема стомана. Кухненски килер с мивка. Гореща вода. Без такса. Прегледайте снимките в www. "Yourwebsitehere" .com. Обадете се на Йоан 0888 888 ***."
Тази обява е по-добра от останалите, защото съдържа всички най-важни неща. Тя включва специфични характеристики и балансира съкращенията и по-дългите думи, затова е лесна за четене.
Автор: Габриела Тодорова
Редактор: Виктория Радева