Най-успешният маркетинг при продажба на недвижими имоти е възможен, когато в дадения момент на пазара на недвижима собственост се търси именно конкретният вид жилище. Когато маркетът премине от състояние, което е изгодно за продавачите в такова, което е благоприятно за купувачите, агентите са склонни да отделят много повече пари и да работят  по-усърдно по обявите за продажби.

Използването на силни маркетингови техники е само интелигентен бизнес. По време на "периода на продавачите" добрият маркетинг може да повиши цените, докато в "периода на купувачите" се отбелязва разликата между продадено и просрочено. Добрият маркетинг може и да не продава къщата, но ще накара телефона да звъни. А това е важно, защото, ако купувачите не се обадят, продавачите няма да продадат.

Един от неглижираните аспекти на бизнеса с недвижими имоти е този, че някои агенти погрешно вярват, че трябва се да харчат пари само за реклами и представяне на луксозните жилища, които агенцията продава. Те всъщност не вярват, че по-малките сделки си струват допълнителните разходи. Не е препоръчително да се наема брокер, който мисли по този начин.

Ето няколко маркетингови стратегии, с които да се представи имотът по най-добрия начин, а това е сигурна предпоставка да се продаде на възможно най-високата цена:

Как да продадем имот

Снимайте отпред жилището.

В днешно време повечето купувачи започват да проучват имоти за продан, които отговарят на параметрите на търсенето им онлайн, така че качествените и красиво направени снимки за от основно значение за това да насочат или не вниманието си към даден обект. Обяви за продажба на имоти, в които липсват снимки или има само една твърде обща на сградата отвън най-често биват игнорирани и пропускани. Купувачите търсят визуално.

Следвайте тези съвети и снимката на дома ви ще изглежда десет пъти по-добра от тази на конкуренцията:

  1. - Изрежете тротоарите и улиците от снимката.
  2. - Премахнете от кадъра превозното средство, паркирано на алеята или в предната част на дома.
  3. - Заснемайте близки кадри и  снимки, показващи мястото от няколко различни ъгъла.
  4. - Избягвайте сенчестите условия и снимайте по светло или меко слънчево време.
  5. - Отстранете растителността, която блокира предната врата или пътеката, която води до нея.

 

Продажба на имот

Снимайте екстериора.

Ако притежавате апартамент или градска къща без двор, направете снимки на клуба, басейна, спа центъра или тенис кортовете, които се намират в близост. Ако имате двор, обаче, купувачите ще искат да го видят. За целта:

  1.  - Подчертайте пространството и направете кадър отдалече.
  2. - Подрежете храстите за окосете тревата.
  3. - Премахнете доказателствата и следите от домашните любимци.
  4. - Приберете детските играчки.
  5. - Избягвайте да снимате на ярко слънце.

 Снимки за продажба на имот

Снимайте интериора.

Снимайте отделно всяка стая. Дори ако подозирате, че снимката няма да се получи добре, снимайте независимо от предразсъдъците си, защото качеството на снимките просто може да ви удиви и да бъде използваемо. Когато правите вътрешни снимки:

  1.  - Отворете завесите и вдигнете щорите.
  2. - Включете осветлението.
  3. - Фокусирайте се върху интересни детайли като състоянието на дървения под или автентичността на камината.
  4. - Извадете кофите за боклук и затворете капака на тоалетната чиния.
  5. - Използвайте цветни аранжировки в кухнята и трапезарията.
  6. - Избягвайте да снимате в огледала, защото вашето изображение ще се отразява в повърхността им.

Продажба на имот

Виртуална обиколка.

Виртуалните обиколки не са само за показване на домове за милиони долари. Всеки дом на пазара трябва да има освен знак за продажба, също така и виртуална обиколка, дори ако тя включва само две завъртания. Купувачите обожават виртуалните турове.

Добрата виртуална обиколка ще хване купувача за ръката и ще го отведе от стая в стая, независимо дали е панорамна снимка на 360 градуса или видео.
В зависимост от фирмата, която изготвя обиколката на жилището, към кадрите може да се добави звук, музика или вълнуващо, професионално написано описание, което се мести с движението на скролера или мишката.
Виртуалните обиколки могат да включват и отделни снимки, които са достъпни за изтегляне или за печат.

  • Означение.

Знакът "Продава се" окуражава заинтересованите купувачи да се обадят на посочения телефонен номер или да пишат на обявения за контакт имейл адрес. Една добре направена табела, поставена на видимо място - на прозореца или на вратата - може да генерира голям брой обаждания. Ако жилището се намира в сграда на ъгъл е добре да се поставят означения и от двете страни, които гледат към различни улици.

  • Печатна реклама.

Печатната реклама достига до купувачите, които четат вестници. Онлайн рекламите достигат до останалите. Ако съседите реагират с думите: "Навсякъде, където погледна, виждам  реклама на жилището", значи се върши добра маркетинг работа. Публикувайте обявата в:

 - Основните вестници. Разберете през кои дни от седмицата имат най-много читатели.
- Местните вестници. Вероятно можете да пуснете по-голяма реклама за по-малко пари, които ще се насочат по-точно към онези, които търсят свободни жилища във вашия район.
- Публикации на недвижими имоти.
- Всеки уеб сайт, който можете да намерите. Flat.bg предлага възможност за неограничени безплатни обяви.

  • Директна поща.

Ако сте представени от агент, попитайте дали имат програма за директна поща. Големите четирицветни пощенски картички са сред най-предпочитаните за реклама, тъй като те са евтини за изпращане по пощата и привличащи окото. Има три места за изпращане на поща:

  1.  - На съседите - всеки има приятели и роднини, които може да искат да се преместят близо до тях.
  2. - На агенти, които представляват купувачи във вашия квартал.
  3. - На купувачи, които живеят в други райони и често пребивават във вашия квартал.

Продажба на жилище

  • Отворени врати.

В България отворените врати не са толкова популярна маркетинг стратегия, колкото в чужбина. Не всеки дом е подходящ за представяне с отворени врати поради местоположение или други фактори, а понякога единственият начин да се определи дали това е така, е като се опита. Ако никой не идва, това вероятно е добра индикация. Въпреки това, ако жилището се намира близо до зона с висок трафик, където купувачите често се тълпят, тогава явно липсват добри кандидати.

  1.  - Поставете знаци на открито в района, насочвайки купувачите за точния адрес и час кога могат да разгледат жилището.
  2. - Рекламирайте във вестника.
  3. - Рекламирайте  онлайн времевия диапазон, през което вратите ще бъдат отворени и всеки е добре дошъл да разгледа.
  • Показване на имота на представители на различни агенции.

Ако планирате да продадете дома си без представителство, прескочете тази стъпка. Въпреки това, тъй като повечето купувачи се представят от агент, е добра идея да привлечете възможно най-много агенти и брокери, които да разгледат вашия дом.

  1.  - Агентите, които се задържат по-дълго във вашия дом, ще помнят по-добре детайлите, които по-късно ще опишат на купувачите.
  2. - Най-добрият начин да привлечете агент, който да прекара повече време наоколо, е като предложите храна. Не е нужно това да е нещо скъпо, изискано и в големи количества - парти хапки или сандвичи ще са достатъчни. Към тях може да сервирате и напитки.
  3. - Тъй като агентите работят в мрежа, целта на събирането е те да се възхитят на дома ви и да се върнат с купувач.

Автор: Габриела Тодорова