Всички знаем, че предназначението на всички обяви е да продават - вещи, услуги, недвижими имоти и т.н., но знаем ли, когато публикуваме обява, как точно да го направим, за да си гарантираме интерес от страна на тези, към които е предназначена?

Доброто описание и конкурентната цена са важни за целта, но добре изглеждащите и качествени снимки в никакъв случай не трябва да се пренебрегват. Макар в последно време да се обръща все повече внимание на това и да съществуват множество възможности да се възползваме от достъпните технологии и изобретения на съвремието, все още като че ли не е толкова ясна важността на добре направения кадър. Освен, че може да представи нещата във възможно най-добрата им светлина, като следствие ще получи по-голям интерес, а оттам - и повече потенциални продажби.

Снимките създават първото впечатление към продавания обект, което означава, че те наистина са много важни. Липсата на подходяща апаратура съвсем не е извинение за използването на страхотни снимки в обявите. Винаги може да се инвестира в услугите на добър в съответната област фотограф, което ще гарантира това, че кадрите и съответно обявите няма да бъдат подминати заради други в категорията, които визуално грабват от пръв поглед. В добавка на това, качествените снимки помагат и при търсенето в търсачката на страницата CTR (Click Thru Rate). В страни от техническата фотографска част, ето 8 съвета, които ще гарантират видимост на постовете за обяви и по-конкретно в обявите за продажба на имот и за отдаване под наем:

Как се правят снимки за обява

  • Определяне на целевата група, към която са насочени обявите.

Таргет аудиторията е важна за начина, по който ще бъдат представени обявите. Важно е да се определи дали те са насочени към семейства с малки деца, за двойки без деца или към бизнес ориентирани хора. Именно това ще бъде водещото в презентацията и направените снимки, тъй като всяка от посочените групи би търсила различни неща. Хората, за които бизнеса е на преден план в начина им на живот, бих оценили наличието на бюро, принтер, удобен стол и комфортно легло за почивка в края на работния ден. Големите семейства биха се зарадвали в новото им жилище да има повече пространство, място за багаж, функционална кухня за приготвяне на храната и отделни стаи за децата. Двойките обикновено не се нуждаят от много място, за да бъдат щастливи заедно и често наличието на неща от първа необходимост им е достатъчно.

  • Определяне на функционалните нужди на потенциалните купувачи/наематели.

Целевата група, към която е насочен имотът/квартирата има определени нужди, които трябва да се вземат в предвид пред предлагането и представянето на жилището. Двойките, например, се нуждаят най-вече от удобно и голямо легло, трапезария и диван в хола, на който да гледат телевизия или да си лежат с телефон или лаптоп в ръцете. Семействата с деца, от друга страна, държат в дома им да има достатъчно място за съхранение на вещите на всеки от членовете на фамилията, както и място, където да се приготвя и сервира храната. Хората, за които работата е на първо място, биха оценили наличието на Wi-Fi, микровълнова фурна за бързо приготвяне на храната, хладилник, допълнителен компютър/монитор/кабели на мястото, което ще обитават. За по-големите групи от хора, идеалната квартира би била достатъчно широка, за да побере багажите на всички екскурзианти, както и да се намира в близост до автобусни или жп спирки.

Снимки

  • Отгатване на емоционалните желания на наемателите или купувачите.

Емоционалното удовлетворение е чувство, което се появява сред наемателите или купувачите, докато се намират под покрива на недвижимата собственост, към която показват интерес. Най-често се определя като: "Усещане за...", като например "усещане за приключение".

Ето примери за някои от емоционалните ползи, които различните типове наематели по-специално биха търсили в обитаваното от тях жилище, както и начините, по които е възможно да им бъдат осигурени:

 - Двойки - усещане за лукс чрез поставяне на комплимент бутилка шампанско и фруктиера с плодове на масата в стаята, наличие на  големи възглавници на хубаво легло в спалнята;

 - Семейства с деца - усещане за сигурност чрез здраво заключващи се врати и детска площадка в близост до квартирата.

- Хора от бизнеса - усещане за награда чрез предоставяне на превъзходни удобства и премиум изглед.

 - Групи туристи - усещане за вълнение чрез показване на нощните заведения и атракциони, както и на интересните обществени места.

  • Позициониране.

Ако в имота, който се предлага, има телевизор или друга техника, която ще бъде на разположение за ползване от наемателя/купувача, тя непременно трябва да бъде показана на снимките в обявата. Добре е да се направи близък кадър, особено, ако телевизорът е с плосък екран или уредите са нови модели с практични функции. Такива атрибути могат да създадат така нареченият "ефект на ореол"-  когато първоначалното впечатление може да отговори на подсъзнателните въпроси или да създаде предположения. Промотирането на обекти, които биха създали подобен позитивен ефект е много важно при правенето на снимки в публикуваните обяви.

Снимки

  • Активи.

Нещата в интериора или екстериора, които никой или малко от конкурентите биха предоставили на своите клиенти са активите, на които също е препоръчително да се наблегне в описанието на обявите. Това може да бъде наличието на красива цветна градина, прекрасна планинска гледка или комфортен кът в градината, в който има впечатляващ фонтан открито джакузи. Всичко, от което може да се възползват купувачите или наемателите на имоти трябва да присъства в техните обяви, за да се привлекат потенциални гости.

  • Общ вид на недвижимата собственост.

Хората, които се занимават с отдаване на апартаменти под наем или с продажба на недвижима собственост трябва да си дадат реална оценка за начина, по който изглежда имота, който предлагат, всеки път, когато някой влезе в него, за да го разгледа. Ако има неща, които в последствие ще бъдат премахнати или преместени от картинката за безопасност, те не трябва да се показват изобщо. Повечето хора визуално ще запомнят какво виждат на снимките в разглежданите от тях обяви и ще го сравнят с това, което е отпечатано в списъка. Повечето гости ще подходят оптимистично с надеждата, че с цел да не се представи по погрешен начин мястото, собствениците или наемодателите ще проявят почтеност в края на краищата. Тук е важно да се запомни, че не проявата на вежливост е толкова важна, колкото проявата на истинна информация относно предлаганото.

Снимки

  • Семплост.

Снимките в качените в интернет обяви могат да въздействат колкото хиляди думи, но не всеки има толкова много време за преглеждането им. Ето защо не трябва да се прекалява с прилагането на прекалено много кадри, особено от повтарящи се неща. Вместо това е най-добре да се направят няколко ъгъла на заснемане на голямата стая или да се подчертаят части от  зоната за забавление, а не всеки компонент. Макар обикновено бройката на снимките в обявата да е голяма, препоръчително е тя да не надхвърля 15.

  • Комуникация с фотографа.

Фотографът, който ще направи снимките за обявата по всяка вероятност няма да е влизал в имота, така че предоставянето на всякаква информация относно изискванията към него би му било от полза, за да може да си подготви подходящото за нуждите оборудване. Ако една предварителна среща не е опция е препоръчителна направата на 20-30 снимки с телефона, които да му се изпратят, за да може да обмисли как да се справи с нещата, които се очакват от него. Някои фотографи не носят винаги със себе си тежкото оборудване, а изпратените снимки ще им помогнат да решат какви обективи, осветителни тела и други подходящи вещи да си вземат за фотосесията. Освен това, трябва да се уточнят както броят на кадрите, така и необходимостта или забраната за обработването им.

Автор: Габриела Тодорова